دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
«به رنگ زرد» احمدرضا احمدی نمایان شد

«به رنگ زرد» سومین دفتر از مجموعه هفت جلدی «دفترهای واپسین» سروده احمدرضا احمدی منتشر شد. این شاعر پیشکسوت در این دفتر درباره مرگ، زندگی و‌ طبیعت سروده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «دفترهای واپسین» عنوان مجموعه‌ای هفت جلدی از جدیدترین سروده‌های احمدرضا احمدی است که به تازگی از سوی موسسه کتاب نشر نیکا منتشر و راهی بازار نشر شده است. هر یک از دفترهای این مجموعه به نام یک رنگ نام‌گذاری شده‌اند.

این دفتر 59 قطعه شعر را شامل می‌شود که نسبتا بلند هستند. تم مرگ، زندگی و مضامین عاطفی و اجتماعی در سروده‌های این مجموعه دیده می‌شود. همچنین رویکرد شاعر در شعرهای این مجموعه بیشتر نگاه به المان‌های طبیعت بوده است. زبان ساده و تصاویر شعری قوی که از ویژگی‌های سروده‌های احمدی هستند، در شعرهای این دفتر نیز دیده می‌شود.

«کسی از ما نمی‌داند»، «مرگی دلپذیر»، «شانه شکسته چوبی»، «اوهام»، «یادت می‌آید»، «امروز جمعه است»، «باران نمی‌شد»، «قلب من»، «به خانه می‌رفته است»، «پس از ورود»، «از پشت پنجره»، «در کنار این حوادث»، «باور کرد» و «باتردید» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه اند.

بخشی از شعر «تکرار، تکرار» این مجموعه:
«هوای تکراری
در اتاق
آرزوی تکراری
در روز
حرمان تکراری
در شب
انگور تکراری
بر شاخه
چهره‌ام تکراری
است
که هر روز
در آینه چهر‌ه‌ام را
می‌بازم
فردا
دوباره
چهره‌ام
در آینه ساخته می‌شود
و دوباره
ظهور می‌کند...»

احمدرضا احمدی متولد 30 اردیبهشت 1319 در کرمان است. وی در سال 1343 به همراه نادر ابراهیمی، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و جمعی دیگر از نویسندگان و شاعران، گروه ادبی «طرفه» را با هدف دفاع از هنر موج نو تاسیس کرد. انتشار دو شماره مجله طرفه و تعدادی کتاب در زمینه شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است.

احمدی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» سال ۱۳۴۰ منتشر کرد و علاوه بر این آثاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد.

سومین دفتر از مجموعه «دفترهای واپسین» با عنوان «به رنگ زرد» در 168 صفحه، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت هفت هزار و 500 تومان از سوی کتاب نشر نیکا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط